Skip to content Skip to navigation

Företagsekonomi

Företag:
Tallink Silja Oy
Arbetsbeskrivning:

Haemme kesäksi iloiseen tiimiimme LÄHTÖSELVITTÄJIÄ Helsingin terminaaleihin.

Onko asiakaspalvelu ja kokemusten luominen lähellä sydäntäsi? Omaat pettämättömän pelisilmän ja nautit työstä nopeatempoisessa sekä kansainvälisessä ympäristössä?

Lähtöselvittäjänä hoidat lähtöselvitystä sekä avustat asiakkaita terminaaleissa, lähtöselvitysautomaateilla ja matkustajaporteilla. Työ sisältää myös matkojen myyntiä ja varauksia terminaaleissa tai myyntipalvelussa. Tehtävässä tarvitaan sanavalmiutta suomeksi ja englanniksi, ruotsi ja muu kielitaito katsotaan eduksi.

Kuulut porukkaamme, jos sinulta löytyy:

- Iloinen ja energinen asenne kellonajasta riippumatta.
- Sopeutumiskyky niin vaihteleviin tilanteisiin kuin työaikoihin
- Ihmisläheinen ja ratkaisukeskeinen tapa toimia
- Valmiutta toimia tehokkaasti kiiretilanteissa
- Myynti- ja asiakaspalveluhenkisyyttä
- Erinomaiset tiimipelaajan taidot, mutta pystyt proaktiivisesti ja itsenäisesti hoitamaan sovitut hommat loppuun
- Taito saada asiakkaat tuntemaan itsensä tervetulleeksi sekä varmistaa omalta osaltasi heille onnistuneen matkakokemuksen.

Koulutus tai aikaisempi työkokemus asiakaspalvelusta tai matkailualalta katsotaan eduksi.

Työ alkaa toukokuun alussa kaksi viikkoa kestävällä koulutuksella. Koulutukseen osallistuminen on edellytys työsuhteen solmimiselle. Työsuhde on määräaikainen 30.9.2018 asti. Tehtävät ovat osa-aikaista vuorotyötä. Työvuoroja voi olla viikon jokaisena päivänä, myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Määräaikaisuuden jälkeen työsuhdetta saattaa olla mahdollista jatkaa samassa tehtävässä osa-aikaisena, joten tämä työ sopii erinomaisesti esim. opiskelijoille.

Haluatko liittyä tallinksiljalaisiin? Lähetä hakemuksesi oheisella lomakkeella viimeistään 28.2.2018. Huomioithan, että emme käsittele sähköpostitse lähetettyjä hakemuksia.

Lisätietoja saat tarvittaessa terminaalien esimiehiltä: Terminal.HkiManager@tallinksilja.com

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a company that already runs a fleet of more than a 1.000 scooters in Spain’s most touristic cities. The company rents scooters on a short and long term basis; basically to everyone who wants to experience the city from a different perspective, beyond the one of a normal tourist. Offices in Barcelona, Ibiza, Formentera and many more cities. You will be involved in numerous of activities in an international and dynamic environment, in the city center of Barcelona!

Tasks: 
- Customer service and public relations
- Booking management
- Sales (distributing brochures and attracting clients).
- Answer emails and telephone assitance
- Renting contracts management. 
- Use the ESR of the company. 
- Tourist information.
- Colaboration with others department and partners
- Showing how the service works.

Requirements: 
- English and Spanish
- Other languages would be a plus
- Drive license
- Minimum 5 months

Benefits: 
 200€ per month

Jobbtitel:
Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a successful and innovative company located in Seville. They are a world leading company in their field, with a list of famous clients such as Disney, Greenpeace and many others. They have a young, funny, and versatile team who is currently looking for an intern that can add value to their company. 

Logistic position:

Tasks:
- Logistics department supporting
- Transportation quotation
- Exports and Customs
- Origin Certificates
- Control of logistics costs

Requirements:
- good English level
- International commerce or logistic studies preferable.
- Minimun duration of 6 months

Remuneration: 
200€ monthly

Företag:
Studentwork Group
Arbetsbeskrivning:

Etsimme pankki-, vakuutus- ja finanssialalla toimivalle asiakkaallemme asiakaspalveluhenkistä ja ratkaisukeskeistä teknistä asiakasvastaavaa uusien liiketoimintojen pariin Helsinkiin.

Tehtäviisi kuuluu asiakkaamme palveluiden operatiivisesta toiminnasta vastaaminen teknisten toimintojen osalta ajoneuvoihin liittyen. Vastaat tuotteen luovutukseen liittyvistä teknisistä yksityiskohdista. Olet asiakkaan tukena koko sopimuskauden ja vastaat koulutuksista, sekä teknisestä toteutuksesta. Lisäksi vastuullasi on tuotteiden huolenpito ja tekniset toimenpiteet. Tuotteisiin kuuluu sähköautoja, joten kaikki kiinnostus autoja kohtaan auttaa sinua menestymään tehtävässä. 

Toivomme sinulta hyvää teknistä osaamista ja halua toimia start up henkisessä työympäristössä. Ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen ja haluat tuottaa maailmanluokan palvelua asiakkaillesi. Olet ratkaisukeskeinen etkä lannistu, vaikka et löytäisi heti ratkaisua vaan jaksat sinnikkäästi kehittää toimintaasi. Olet tottunut toimimaan erilaisten sidosryhmien kanssa ja omaat hyvät vuorovaikutustaidot. Toimit ketterästi erilaissa projekteissa ja kehityshankkeissa. Olet kiinnostunut autoista ja kaikki kokemus autoihin liittyen katsotaan eduksi. Luonteeltasi olet aktiivinen, joustava ja aikaansaava. Lisäksi toivomme sinulta myyntihenkisyyttä, jonka avulla vainuat myyntimahdollisuudet ja tartut niihin rohkeasti.

Tehtävässä menestyminen edellyttää: 
- Hyvää tietoteknistä ymmärrystä
- Soveltuvaa koulutusta, kuten tradenomi
- Aiempaa kokemusta asiakaspalvelutyöstä
- Aitoa kiinnostusta autoihin

Valittu henkilö työllistyy kokoaikaiseen ja 12kk määräaikaiseen työsuhteeseen Studentworkin kanssa solmittavan vuokratyösuhteen kautta. Aloitus tehtävässä on sopimuksen mukaan heti alkuvuodesta 2018. Työpiste sijaitsee Helsingissä ja työ sisältää ajoittain matkustelua Suomessa. 

Hakuohjeet
Mikäli koet olevasi etsimämme henkilö, niin lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen alla olevan linkin kautta mahdollisimman pian. Aloitamme hakijoiden läpikäynnin ja haastattelut jo ennen hakuajan päättymistä. Lisätietoja tehtävästä antaa Studentworkin Consultant Manager Wilma Vilen (wilma.vilen@studentwork.com, 0409402670).
 

Meidän tarinamme

Studentworkin tarina sai alkunsa pienessä helsinkiläisessä opiskelija-asunnossa, kun kaksi kauppatieteiden opiskelijaa, Lucas ja Tomas, päättivät vuonna 2004 perustaa oman yrityksen. Tänä päivänä Studentwork on yksi Pohjoismaiden suurimmista nuoriin osaajiin erikoistuneista rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyrityksistä. 
Studentwork auttaa nuoria osaajia työllistymään ja yrityksiä löytämään parhaat ja tarpeeseen sopivimmat työntekijät. Henkilöstövuokrauspalvelun kautta asiakasyritys saa työntekijän pysyvästi, osa-aikaisesti, sesonkiin tai sijaisuuteen. Rekrytointipalvelun kautta yritykset puolestaan rekrytoivat nuoria osaajia pidempiin työsuhteisiin. Studentworkin tärkein tehtävä on auttaa asiakkaitaan ja nuoria osaajia löytämään toisensa. 

Företag:
Bumi Cafe
Arbetsbeskrivning:

Bumi Café was founded in December 2015 and is known for herb-rich East-Asian cuisine in the heart of Punavuori, Helsinki. Currently Bumi has 2 business premises: the Café at Pursimiehenkatu 21 and the Takeaway in Annankatu 4. We are on our way to expand and develop towards a recognizable brand of Asian food & drink. Our new premise in Kruununhaka will be in operation at the beginning of April 2018. We are looking for enthusiastic teammate to join Bumi team in Helsinki, Finland. Our main working language is English.

About the job:

We are looking for a market research thesis worker in service marketing field. A narrower topic is discussed in the interview. 

Requirements:

- Undergraduate students working on Bachelor’s degree thesis from relevant field e.g. International Sales and Marketing, Business Management, International Business. Preferably in your 3rd year study.

- Interest in service marketing filed

- Good teamwork and communication skills in English

- Finnish-background candidates are preferred

We offer an interesting project to work on, the possibility to be a part of rapidly growing restaurant in service marketing sector and develop your skills towards your own research career. Moreover, you can have chances to work with inspiring young entrepreneurs both locally and internationally. The thesis outcome is utilized. Funds for necessary database and research related activities are covered if needed. Extra rewards are available based on performance.

To apply please send your resume and application letter in English via email no later than 28th February 2018.  The applications are processed as soon as they arrived. Positions are filled and the job can start right after the suitable candidates are matched.

Contact information:

Email address: bumi.punavuori@gmail.com

Phone number:  +358451361883 (from 17-21)

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Spain Internship was established in 2010 by highly motivated internationals. We offer internships and traineeships services for students and graduates worldwide. Spain Internship Student Agency is proud to be a young innovative and ambitious company which strives to find the right interns for the right company. We are constantly trying to extend our programs, to make the experience abroad for everyone as good as possible. You can be a part of this process, by helping us in our office.

Tasks:

Human resources
- Interviewing possible candidates
- Evaluating their qualifications regarding the positions
- Revising the candidates CVs to ensure a good match with the company 

Customer service
- This is done via email, phone and Skype
- Using the CRM system to ensure a good information flow
- Maintenance of the databases 

Online marketing
-Creating social media content (Facebook, Twitter, Google+ and Linkedin)
-Initiate contact via social media
-Manage social media accounts

Market research
-Arranging possible collaborations
-The student´s interest can influence this task 

 

 

Requirements:
-Good level of English
-Spanish would be a plus
-Open and friendly
-Able to work in a team

Benefits:
Unpaid 

Internship hours: 
38h/week, from Monday-Friday

Location
Seville, Spain

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a company producing stickers at a high standard of quality and sustainability using the latest technology for cutting and printing to create them. Their offices are located in Sabadell, Barcelona, Spain.

Their team consists of talented designers from the decoration and e-commerce industry and their goal is to  boost the decoration sector giving the customers an opportunity to be in direct contact with the producers. 

Being a reference in their field in Spain, they are preparing their internationalization process. You would become a marketing assistant for your native country, experimenting a real process of internationalization and being a perfect opportunity for you to start your career! 

Main tasks:
- Translations of products and documentation
- Marketing tasks to breach into foreign markets: research, proposing strategies.
- Marketing online
- Customer service management

Language skills:
- Finnish as a native standard

Requirements:
- Higher education undergraduate
- Highly motivated
- International ambitions
- Any previous SEO / marketing in E-commerce experience is a plus.

Education: 
sales, business, marketing, administration, advertising, communication

Benefits: 
225€ / month

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a leading real estate portal in Spain. Their main goal is to offer to their clients a high quality service! Their large selection of accommodations includes luxury apartments with terrace and pool, studios for couples, larger apartments for families, flats and many more!

So are you looking for a internship in Madrid? This internship can help you develop your content management skills from more experienced professionals. It is an ideal opportunity to gain insight into a new and different market.

Tasks

- Translation and revision of texts of the web page and the mobile applications with tools of assisted translation, complying with the norms of the copyright  

 - Terminology management: documentation, glossary maintenance.

-Content management 

Minimum requirements:

- Fluent Swedish/Finnish and English advance

- Organized and proactive, with capacity to work autonomously.

- Have an interest in new technologies and the online world

- Knowledge of assisted translation tools would be a plus

- Degree related to Translation and Interpreting or languages would be a plus

Internship hours:

30h / week ( 6 hours/day, 4 days online and one from the office)

Start Date: ASAP

Benefits:

450€/monthly 

Jobbtitel:
Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

We a young and modern hotel chain, born in 2001. We have the most complete selection of central and boutique hotels in Spain. With state-of- the-art technology and located in emblematic buildings of the main Spanish cities, we offer 33 design hotels in the centre of Madrid, Barcelona, Seville, Valencia or Bilbao. They are unique accommodations specially designed to guarantee the maximum comfort. The internship is located in Madrid.

POSITION: REVENUE ASSISTANT

Tasks and responsibilities:

- Rates decision making according with sales channel and occupancy.

- Upload these fees in the different travel agents websites.

- Make new contracts with websites, profile and hotel positioning in social networks review, special prices and promotions, and other strategic actions within Revenue Management.

- Monitoring the presence of their website in travel agents websites such as trivago, tripadvisor and booking.

- Update existing information in google, google maps and google earth.

- Competence and positioning analysis.

 

Requirements:

- Studies: Tourism is a plus. Revenue master is a plus.

- Revenues knowledge.

- Languages: English high level. 

Conditions:

- Salary: 600 €

- Hours/week. Full time.

- Timetable. 9:00 - 18:00 (30 min for lunch). Schedule summer from 8:00 to 15:00

- Minimum duration. 6 months.

Företag:
Studentwork Group
Arbetsbeskrivning:

Semantix on Pohjoismaiden johtava kielipalveluyritys. Semantix tarjoaa sekä käännös- ja tulkkauspalveluja. Semantixilla on yli 7 500 kääntäjän, tulkin ja kielikonsultin verkosto, ja se tarjoaa kielipalveluja kaikilla maailman kielillä.

Etsimme asiakkaallemme Semantixille osa-aikaista teknistä dokumentoijaa koostamaan asiakkaittensa asennus-, käyttö- ja huolto-ohjeita. Työtä tehdään hyvien kulkuyhteyksien päässä Helsingin kantakaupungissa.

Teknisenä dokumentoijana työtehtäviisi kuuluu ohjeiden koostaminen käyttämällä erilaisia työkaluja, kuten XML DocBook ja Adobe FrameMaker. Aiempi työkokemus näistä aihepiireistä ei ole välttämätöntä, kunhan olet kiinnostunut tekniikan ja teknologian alasta ja olet oppimishaluinen. Sen sijaan työtehtävässä sinulta toivotaan järjestelmällisyyttä ja kykyä työskennellä itsenäisesti. Nopea oppimiskyky erityisesti koskien ohjelmistoja takaa sinulle hyvät edellytykset tehtävän menestyksekkääseen hoitamiseen. Eduksesi katsotaan CAD-kuvien tulkintaymmärrys sekä rakennedokumentaation tuntemus.

Odotamme sinulta: 
• soveltuvaa koulutusta, esim. tekninen koulutus
• suomen kielen lisäksi vähintään tyydyttävää englannin kielen taitoa, muu kielitaito katsotaan eduksi
• kykyä omaksua erilaisia ohjelmistoja

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen tehtävän mukavassa toimintaympäristössä, jossa saat mahdollisuuden työskennellä sekä kehittyä alan johtavien asiantuntijoiden kanssa. 

Tehtävä on osa-aikainen (15 – 37,5 h/vko) ja kahdeksan kuukauden määräaikaisuus vuokratyösuhteena Studentworkin kautta. Työtunnit vaihtelevat viikoittain loppuasiakkaan toimitusprojektien mukaisesti, ja niitä on mahdollisuus sovittaa joustavasti muiden menojen kanssa yhteen. Taitonsa näyttävällä työntekijällä voi olla mahdollisuus myös pidempiaikaiseen työsuhteeseen. Tehtävän aloitus on heti sopivan henkilön löydyttyä. Jos siis tunnistat itsesi tehtävän vaatimuksista, lähetä hakemuksesi mahdollisimman pian ja viimeistään 5.2.2018. Aloitamme hakemusten käsittelyn jo hakuaikana. Lisätietoja tehtävästä antaa Consultant Manager Katriina Karlsson p. +358 (0) 50 383 9295.

 

Meidän tarinamme
Studentworkin tarina sai alkunsa pienessä helsinkiläisessä opiskelija-asunnossa, kun kaksi kauppatieteiden opiskelijaa, Lucas ja Tomas, päättivät vuonna 2004 perustaa oman yrityksen. Tänä päivänä Studentwork on yksi Pohjoismaiden suurimmista nuoriin osaajiin erikoistuneista rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyrityksistä. 
Studentwork auttaa nuoria osaajia työllistymään ja yrityksiä löytämään parhaat ja tarpeeseen sopivimmat työntekijät. Henkilöstövuokrauspalvelun kautta asiakasyritys saa työntekijän pysyvästi, osa-aikaisesti, sesonkiin tai sijaisuuteen. Rekrytointipalvelun kautta yritykset puolestaan rekrytoivat nuoria osaajia pidempiin työsuhteisiin. Studentworkin tärkein tehtävä on auttaa asiakkaitaan ja nuoria osaajia löytämään toisensa

Sidor

Prenumerera på Företagsekonomi