Skip to content Skip to navigation

Övriga

Företag:
Portalify / Academic Work
Arbetsbeskrivning:

Oletko analyyttinen ongelmanratkaisija, jolla on teknistä kiinnostusta ja osaamista? Kiinnostaako sinua työskennellä ohjelmistotuen parissa kansainvälisten asiakkaiden kanssa? Etsimme asiakkaallemme Portalifylle kokoaikaista Jr. Support Engineeriä Espooseen. Voit olla opintojesi loppuvaiheessa, vastavalmistunut tai jo kokeneempi tekijä. Edellytämme, että voit aloittaa lähes välittömästi. Mikäli kiinnostuit, haethan paikkaa pikaisesti!

KUVAUS
Academic Work etsii kokoaikaista Jr. Support Engineeriä Espooseen!

Toimeksianto on osa henkilöstövuokraustamme, jolloin tulet työllistymään Academic Workille, mutta työskentelemään konsulttina Portalifyllä.

TYÖTEHTÄVÄT
Jr. Support Engineer –roolissa työskentelet yrityksen tuki- ja toimitustiimissä vastaten ohjelmistotuesta yrityksen asiakkaille palvelusopimusten mukaisesti. Asiakkaiden ongelmien ratkominen tapahtuu pääasiallisesti Portalifyn toimistolta etäyhteyksillä. Tehtävänäsi on vastaanottaa tukipyyntöjä tikettijärjestelmän kautta, analysoida ja identifioida vika sekä ratkaista nämä palvelusopimusten mukaisesti.

Työtehtäviisi kuuluu:

Ohjelmistotuki, konfigurointi ja dokumentaatio
Ylläpito- ja asennustehtävät
Työtehtävät tulevat määräytymään ja kasvamaan sinun osaamisesi mukaan. Halutessasi voit edetä haastavimpiin tehtäviin, mikäli sinulta löytyy taitoja sekä tarvittavaa motivaatiota. Roolissa teet läheistä yhteistyötä yrityksen muiden asiantuntijoiden ja ohjelmistokehittäjien rinnalla sekä kartuttamaan teknistä osaamistasi.

ETSIMÄMME HENKILÖ ON
Ideaalihakijamme on jo valmistunut, opintojaan viimeistelevä tai jo kokeneempi teknisen koulutustaustan omaava osaaja. Edellytämme, että olet hankkinut hyvät taidot ohjelmistojen käyttöönotosta sekä konfiguroinnista joko opintojen ja/tai työkokemuksen kautta. Sinulla tulee olla perusymmärrystä tietokannoista (SQL) ja pystyt lukemaan koodia, sillä yritys hyödyntää Java- ja JavaScript-teknologioita ohjelmistoissaan. Tämän lisäksi edellytämme serveripuolen ymmärrystä (Linux) ja perusymmärrystä palvelimien virtualisoinneista. Työntekijänä olet oma-aloitteinen ja paineensietokykyinen sekä omaat loogisen ajattelutavan. Kommunikoit sujuvasti sekä suomeksi että englanniksi, sillä yrityksellä on asiakkaita sekä kotimaassa että globaalisti.

Etsimällämme henkilöllä on:

tehtävään soveltuva tekninen koulutustausta (AMK/yliopisto)
hyvät taidot ohjelmistojen käyttöönotosta ja konfiguroinnista
perusymmärrys tietokannoista (SQL) ja ohjelmointikielistä (Java, JavaScript)
hyvä serveripuolen ymmärrys (Linux)
hyvä paineensietokyky ja oma-aloitteinen työote
sujuva suomen ja englannin kielitaito
Eduksi katsotaan, jos sinulla on aikaisempaa työkokemusta vastaavista tehtävistä (radioverkot, serveripuoli, IP-palvelimet tai verkkoteknologiat). Myös aikaisempi kokemus skriptikielistä, esim. Perl, nähdään eduksi.

Lähetä hakemuksesi mahdollisimman pian, sillä aloitamme haastattelut heti soveltuvien henkilöiden haettua paikkaa!

Aloitus: mahdollisimman pian, helmikuun aikana

Työmäärä: kokoaika

Kesto: 12kk, mahdollisuus keskustella rekrytoitumisesta

Paikka: Espoo, Leppävaara (juna-aseman läheisyydessä)

Palkka: sopimuksen mukaan

Julkaisupäivämäärä: 23.01.2017

Virallisena työnantajana Academic Work huolehtii työnantajan lakisääteisistä velvollisuuksista kuten palkanmaksusta, työterveyshuollosta ja vakuutuksista. Meille on tärkeää, että voit hyvin ja viihdyt työssäsi, joten konsulttipäällikkösi pitää sinuun säännöllisesti yhteyttä sekä pyrkii omalta osaltaan edesauttamaan urapolkusi kehittymistä. Academic Work on Hyvä työpaikka -auktorisoitu vastuullinen henkilöstöpalveluyritys ja meillä viihdytään tyytyväisyystutkimusten perusteella todella hyvin – olemme tästä erittäin ylpeitä. Me haluamme auttaa sinua menestymään ja teemme kunnianhimoisesti töitä sen eteen joka päivä!

LISÄTIETOA HAKUPROSESSISTA

Voit hakea tehtävään ainoastaan kotisivujemme kautta! Mikäli rekisteröidyt uutena hakijana sivuillemme, liitäthän CV:si mukaan hakemukseesi erillisenä tiedostona kohdassa ”ladattavat tiedostot”. Voit hakea työpaikkaa painamalla ”Hae työpaikkaa!” työpaikkailmoituksen alta.

Mikäli sinulla herää kysymyksiä hakuprosessiin liittyen, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen esp01@academicwork.fi. Muistathan mainita työpaikkakohtaisen ID-numeron viestissäsi. Huomioithan, että emme ota sähköpostilla vastaan hakemuksia.

Käymme hakijoita jatkuvasti läpi ja saatamme kontaktoida uusia hakijoita nopeallakin aikataululla, mikä tarkoittaa, että ilmoitus saattaa poistua sivuiltamme jo ennen viimeistä hakupäivää. Suosittelemme siis hakemaan paikkaa niin pian kuin mahdollista. Ilmoituksen poistuttua sivuiltamme hakuprosessi on jo päättynyt tai olemme vastaanottaneet useampia potentiaalisia hakemuksia paikkaan ja näin ollen edenneet hakuprosessissa. Tarkempaa tietoa hakuprosessista löydät sivuiltamme https://www.academicwork.fi/rekrytointiprosessi

Academic Work on Home of the Young Professionals. Olemme erikoistuneet työllistämään opiskelijoita, vastavalmistuneita ja uransa alkuvaiheessa olevia ammattilaisia. Voit työskennellä meidän kauttamme vuokrattuna konsulttina asiakastoimeksiannossa tai työllistyä suoraan asiakasyritykseemme rekrytointiyhteistyömme kautta. Lue lisää osoitteessa www.academicwork.fi.

INFOA ASIAKKAASTA
Portalify tarjoaa kokonaisvaltaisia datasovellusratkaisuja, joita viranomaiset, valtio sekä kaupalliset yritykset voivat hyödyntää paikannuksessa. Yrityksen toiminta on keskittynyt Suomeen, Eurooppaan sekä Lähi-Itään. Portalifyn tarjoamat ratkaisut koostuvat esimerkiksi pääte- ja paikannuslaitteista sekä serveriratkaisuista. Tavoitteena on tarjota laajoja dataratkaisuja, jotka säästävät asiakkaiden aikaa ja rahaa sekä toimittavat tietoa oikeille ihmisille oikeaan aikaan. Portalify on perustettu vuonna 2000 ja se on osa Sepura Groupia, joka on Hytera Communications Corporation Limitedin omistama. Suomessa yritys työllistää noin 15 henkilöä.

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborators, are authentic educational centres, where children develop all their intellectual and social capacities. They provide the children with the necessary knowledge, to achieve a development of their abilities, all in a safe and reliable environment. The schools are spread in many parts of Spain and specifically in Madrid, where they have more than 10 schools.

The company is now looking for an affectionate intern, willing to deal with children from 0 to 3 years old and able to join their team of psychologists and pedagogues, by helping the training plan, adapted to each age group according to the children’s needs, peculiarities and characteristics.

Tasks:

- Organize activities and games with children in the English 

- Support in the development of games, dynamics and English conversations.

- Speak in English with children in different classes about everything in order to practice any vocabulary possible. 

- Teach English language to the nursery's teachers

- Support teachers during feeding time to feed babies (1 hour per day)

- Provide support on punctual occasions to teachers in the attention, care, changing and cleaning of babies.

Requirements: 

- Studies related to teaching, languages, psychology, humanities, history 

(Studies in a different study field could also be considered)

- English proficiency level

- Person with patience, responsible and motivated to do its internship with children

- Previous working experience with children and babies would be an advantage

- Internship period would be 3 months minimum

Internship hours:  30 hours a week

Benefits: 500 € / month

Jobbtitel:
Företag:
Amnesty International, Suomen osasto
Arbetsbeskrivning:

Amnestys telemarketingteam söker förstärkning. Amnestys telefundraisers stöder med sitt arbete opartiskt kampanjarbete för att stoppa brott mot mänskliga rättigheter.
Som telefundraiser arbetar du som en del av Amnestys fundraising team, förbinder Amnestys befintliga anhängare samt samlar in pengar till vår verksamhet per telefon. Du kan kommunicera via telefon på ett trevligt, engagerat och övertygande sätt samt argumentera för våra anhängare varför det är viktigt att delta.

Vi förväntar oss:
    
•    Förståelse för Amnestys värderingar
•    Goda kunskaper i telefonkommunikation
•    En positiv attityd och stark vilja att lyckas
•    Möjlighet att förbinda sig till minst 3 arbetspass (eller 12 timmar) per vecka
•    Förmåga att uttrycka sig väl i tal på svenska och finska

Vi erbjuder dig:

•    Flexibla arbetstider
•    En fast timlön på 11,5 euro
•    En enastående arbetserfarenhet i världens största människorättsorganisation
•    Temaskolningar om Amnestys aktuella kampanjarbete

Telefundraisingteamet arbetar från måndag till fredag kl. 12-20.  Arbetet utförs på Amnestys kontor i Helsingfors, Sanduddsgatan 7. Arbetet börjar så snart som möjligt, agera nu!
Vänligen skicka ansökningen per e-post till Hanna Valkama:  hanna.valkama@amnesty.fi. Mera information fås av Hanna Valkama tfn. 040-7525841

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our partner is an international real estate agency that is looking for interns in their customer relations department. Based in Barcelona, the beautiful capital of Catalunya, the company is characterized by professionalism and a good reputation, combining apartment rental with a wide variety of extra services, in order to make the customers’ stay as comfortable as possible. Focused on customer satisfaction, their friendly team is delivering the best service, always wearing a smile. 

You will become a part of this team and help them in their everyday activity, while developing your professional and interpersonal skills and gaining hands on experience. They don't have a reception per se. We have representatives who operate outside the office to meet their guests at the apartment, so they would be interested for you to make an internship in their office with them.  

MARKETING AND CUSTOMER SERVICE POSITION

Tasks:
- Assist with confirmations, request, customer emails, and answer the phone when needed
- Responsible for the announcements on these pages are updated and published new ads: Homeaway, spain-holidays, flipkey, holiday lettings, HouseTrip, windu 9flats, roomarama
- Assist in maintaining the google Adwords campaigns and Chief display campaigns and Videos
- Creating descriptions of apartments (in English) to various cities and upload the photos to the web
- Price Update in the system
- Creation of offers every 15 days
- Specific Tasks and individual projects as needed.

Requirements:
- High level of English (written and spoken)
- Other languages as French and/or Spanish is a plus 
- Good communication skills
- High motivation and versatility
- Availability for minimum 6months
- Ability to get a training agreement from your university

Starting date: June. Duration from 3 to 6 months.

Internship hours: 38 hours per week.

Tuesday to Friday 09:30-18:30 (minus 1 hour lunch at 13:00), Saturdays 10:30-17:30 (minus 1 hour lunch).

Benefits: 200 EUR/month, 2 days holiday/month

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is #1 company in Barcelona which provides Sailing Experiences along Barcelona seaside.
They have customers from all over the world and they are looking for an intern to support them with the customer relations, pr and marketing.

Tasks

- Welcoming the guest when required at our meeting point at the Marina
- Support management in guest bookings, calls, chat
- Support the skipper in the on board procedures
- Support the skipper with the guest needs
- Handle check out in terms of questionnaire, collect guest feed back from the experience (no money or payment process involved)
- Manage follow up in terms of social media, collect on line reviews and marketing campaign

Requirements

Languages - fluent english is a must+a bit of spanish and a good level of another language
Pro attitude - the activity will involve mainly 

Duration: 4-6 months or more (beginning the soonest) for all 2018

Benefits
200 € per month.

Jobbtitel:
Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a successful and innovative company located in Seville. They are a world leading company in their field, with a list of famous clients such as Disney, Greenpeace and many others. They have a young, funny, and versatile team who is currently looking for an intern that can add value to their company. You will be working in the Commercial department, selling the company's product and advising the clients. If you are interested in sales or marketing then look no further, as this is the place for you.

Tasks:
- Pieces design
- Simulations (Ansys)
- 3D design

Requirements:
- Industrial engineer, Mechanical or Industrial Design studies
- Autocad, Catia or Solidworks knowledge
- Microsoft Office and Photoshop knowledge  
- Minimun duration of 6 months

Remuneration:
- 200€ monthly

Jobbtitel:
Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a successful and innovative company located in Seville. They are a world leading company in their field, with a list of famous clients such as Disney, Greenpeace and many others. They have a young, funny, and versatile team who is currently looking for an intern that can add value to their company. 

Logistic position:

Tasks:
- Logistics department supporting
- Transportation quotation
- Exports and Customs
- Origin Certificates
- Control of logistics costs

Requirements:
- good English level
- International commerce or logistic studies preferable.
- Minimun duration of 6 months

Remuneration: 
200€ monthly

Jobbtitel:
Företag:
Sellforte
Arbetsbeskrivning:

Working hours: Full-time
Preferred background: Some relevant working experience
Starting date: ASAP, negotiable
Location: Maarintie 6, Otaniemi
Application DL: 5.2.2018

Who are we?
At Sellforte, we optimize retail marketing and campaigns. We provide state-of-the-art retail analytics as a service to large businesses to improve their marketing and campaign activities. Our solution combines the latest breakthroughs in data science and software industry with years of hands-on experience in retail optimization. We bring significant economic benefits to our customers already in couple of months. We have a particularly great team - we have all graduated from Aalto University, and we have in average more than five years of experience in challenging positions in various industries.

We’re now looking for a software engineer to strengthen our product development team. Your job would be to help develop our software further to take us closer to our vision of an intelligent solution to optimize marketing campaigns. Working in our agile development team, you are certain to see how your output contributes to our product and eventually how it is perceived by our customers. We’ll help you along the way and make sure you have the correct learning curve in your tasks.

The position can be tailored to match your experience and expertise, as well as your areas of interest but we’re ideally looking for software engineers with full stack capabilities and also interest in devops and data engineering. . We use technologies such as Node.js, Python, AWS, SQL, Vue.js, React.js, etc. We don’t require you to have previous experience with exactly all these specific technologies, but you would have to be familiar and have a proven track record with some of these. . You should have some previous experience in SaaS product development so you can start making an impact from first day onward. All own projects are highly appreciated. Make sure you attach these projects to your CV or add your Github (or similar) link to your application. As a member of our experienced software development team, we will have your back in all the challenges you will be facing.

We would like you to:
• Be interested in startups, software development and learning the most recent technologies
• Have hands-on skills and get-things-done attitude with Node.js, Express.js or other similar frameworks, AWS and its services.
• Be familiar with SQL technologies
• Have some relevant experience working with for example with web or SaaS product development
• BSc or MSc Degree in Computer science or in any other suitable field is appreciated

Nice plusses:
• Interest and know-how in React.js, Vue.js and/or Python
• Experienced with data engineering
• Prior experience with DevOps and CI/CD
• Being familiar with cloud computing platforms

We can offer you:
• The chance to take responsibility for designing and implementing entire features right from the beginning
• The ability to see your work in production in days or even hours
• Interesting software development problems and responsibilities to challenge you and support of other team members so you can learn more and more
• A fun and relaxed atmosphere at the office
• Flexible working hours
• Competitive salary and option plans

We believe that the best people aren’t the ones with the most experience but great potential and the most burning desire to always learn more and get better at what they do. If you have a passion for making a real impact with your work, we’d like you to join us on our journey to help companies all over the world optimize their marketing campaigns and promotions!
Please submit your application letter and CV in PDF by latest 5th of February here: https://apply.atalent.fi/sellforte-software-engineer-1-2018 Please mention your salary request and possible starting date in your application documents.

We go through applications as soon as they are sent to us, so act fast!

There is going to be a small coding test as a part of the recruitment process. This is a chance for you to show your potential and a way for us to get to know you, your way of working and your programming and problem solving skills.

You can familiarize yourself with Sellforte here www.sellforte.com and here https://icebreaker.vc/news/fast-forward-at-sellforte-we-re-building-a-so....
For more information about the recruitment process contact aTalent’s Recruitment Consultant Tommi Talja (+358 50 3070913, tommi.talja[at]atalent.fi). You can also find Tommi in LinkedIn and send him a message there.

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a company producing stickers at a high standard of quality and sustainability using the latest technology for cutting and printing to create them. Their offices are located in Sabadell, Barcelona, Spain.

Their team consists of talented designers from the decoration and e-commerce industry and their goal is to  boost the decoration sector giving the customers an opportunity to be in direct contact with the producers. 

Being a reference in their field in Spain, they are preparing their internationalization process. You would become a marketing assistant for your native country, experimenting a real process of internationalization and being a perfect opportunity for you to start your career! 

Main tasks:
- Translations of products and documentation
- Marketing tasks to breach into foreign markets: research, proposing strategies.
- Marketing online
- Customer service management

Language skills:
- Finnish as a native standard

Requirements:
- Higher education undergraduate
- Highly motivated
- International ambitions
- Any previous SEO / marketing in E-commerce experience is a plus.

Education: 
sales, business, marketing, administration, advertising, communication

Benefits: 
225€ / month

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a leading real estate portal in Spain. Their main goal is to offer to their clients a high quality service! Their large selection of accommodations includes luxury apartments with terrace and pool, studios for couples, larger apartments for families, flats and many more!

So are you looking for a internship in Madrid? This internship can help you develop your content management skills from more experienced professionals. It is an ideal opportunity to gain insight into a new and different market.

Tasks

- Translation and revision of texts of the web page and the mobile applications with tools of assisted translation, complying with the norms of the copyright  

 - Terminology management: documentation, glossary maintenance.

-Content management 

Minimum requirements:

- Fluent Swedish/Finnish and English advance

- Organized and proactive, with capacity to work autonomously.

- Have an interest in new technologies and the online world

- Knowledge of assisted translation tools would be a plus

- Degree related to Translation and Interpreting or languages would be a plus

Internship hours:

30h / week ( 6 hours/day, 4 days online and one from the office)

Start Date: ASAP

Benefits:

450€/monthly 

Sidor

Prenumerera på Övriga