Skip to content Skip to navigation

Turism

Företag:
Tallink Silja Oy
Arbetsbeskrivning:

Haemme kesäksi iloiseen tiimiimme LÄHTÖSELVITTÄJIÄ Helsingin terminaaleihin.

Onko asiakaspalvelu ja kokemusten luominen lähellä sydäntäsi? Omaat pettämättömän pelisilmän ja nautit työstä nopeatempoisessa sekä kansainvälisessä ympäristössä?

Lähtöselvittäjänä hoidat lähtöselvitystä sekä avustat asiakkaita terminaaleissa, lähtöselvitysautomaateilla ja matkustajaporteilla. Työ sisältää myös matkojen myyntiä ja varauksia terminaaleissa tai myyntipalvelussa. Tehtävässä tarvitaan sanavalmiutta suomeksi ja englanniksi, ruotsi ja muu kielitaito katsotaan eduksi.

Kuulut porukkaamme, jos sinulta löytyy:

- Iloinen ja energinen asenne kellonajasta riippumatta.
- Sopeutumiskyky niin vaihteleviin tilanteisiin kuin työaikoihin
- Ihmisläheinen ja ratkaisukeskeinen tapa toimia
- Valmiutta toimia tehokkaasti kiiretilanteissa
- Myynti- ja asiakaspalveluhenkisyyttä
- Erinomaiset tiimipelaajan taidot, mutta pystyt proaktiivisesti ja itsenäisesti hoitamaan sovitut hommat loppuun
- Taito saada asiakkaat tuntemaan itsensä tervetulleeksi sekä varmistaa omalta osaltasi heille onnistuneen matkakokemuksen.

Koulutus tai aikaisempi työkokemus asiakaspalvelusta tai matkailualalta katsotaan eduksi.

Työ alkaa toukokuun alussa kaksi viikkoa kestävällä koulutuksella. Koulutukseen osallistuminen on edellytys työsuhteen solmimiselle. Työsuhde on määräaikainen 30.9.2018 asti. Tehtävät ovat osa-aikaista vuorotyötä. Työvuoroja voi olla viikon jokaisena päivänä, myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Määräaikaisuuden jälkeen työsuhdetta saattaa olla mahdollista jatkaa samassa tehtävässä osa-aikaisena, joten tämä työ sopii erinomaisesti esim. opiskelijoille.

Haluatko liittyä tallinksiljalaisiin? Lähetä hakemuksesi oheisella lomakkeella viimeistään 28.2.2018. Huomioithan, että emme käsittele sähköpostitse lähetettyjä hakemuksia.

Lisätietoja saat tarvittaessa terminaalien esimiehiltä: Terminal.HkiManager@tallinksilja.com

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Paid 300€, entertainment internship in a 4* hotel in Ibiza, Spain

Our collaborator is a company that organizes activities, social events, children’s entertainment and tourist activities. They pride themselves of always using a creative approach to their events. Currently they are looking for interns to work in their hotels in Peñiscola and Ibiza. The hotels are 4* hotels, with amazing facilities and a beach front location. The intern will work alongside the entertainment team and support the event managers. They are a young and international team that are very enthusiastic about what they are doing. 

Position:
Entertainment and animation internship in an 4* hotel  

Tasks:
- creating a family program during the day (in a team of 4 people)
- mini discos and shows for children in the evening
- customer service and contact with clients during the day 

 Requirements: 
- Good level of English 
- A positive attitude at all times, due to constant contact with the customers
- Previous working experience with children
- Enjoys sport and dancing 

Availability: 
15th of June to 15th of September 2018

Internship hours: 
- 40 hours per week
- One and a half days off per week

Benefits:
- 300 € per month
- Accommodation and meals

Location: 
Ibiza

 

Paid 150€, entertainment internship in a 4* hotel in Peñiscola, Spain

Our collaborator is a company that organizes activities, social events, children’s entertainment and tourist activities. They pride themselves of always using a creative approach to their events. Currently they are looking for interns to work in their hotels in Peñiscola and Ibiza. The hotels are 4* hotels, with amazing facilities and a beach front location. The intern will work alongside the entertainment team and support the event managers. They are a young and international team that are very enthusiastic about what they are doing. 

Position: Entertainment and animation internship in an 4* hotel  

Tasks:
- creating a family program during the day (in a team of 4 people)
- mini discos and shows for children in the evening
- customer service and contact with clients during the day 

Requirements: 
- Good level of English 
- A positive attitude at all times, due to constant contact with the customers
- Previous working experience with children
- Enjoys sport and dancing 

Availability: 
15th June - 15th  September 2018

Internship hours: 
- 40 internship hours per week
- One and a half days off per week 

Benefits: 150 € per month and accommodation and food 
Location: Peñiscola

 

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is #1 company in Barcelona which provides Sailing Experiences along Barcelona seaside.
They have customers from all over the world and they are looking for an intern to support them with the customer relations, pr and marketing.

Tasks

- Welcoming the guest when required at our meeting point at the Marina
- Support management in guest bookings, calls, chat
- Support the skipper in the on board procedures
- Support the skipper with the guest needs
- Handle check out in terms of questionnaire, collect guest feed back from the experience (no money or payment process involved)
- Manage follow up in terms of social media, collect on line reviews and marketing campaign

Requirements

Languages - fluent english is a must+a bit of spanish and a good level of another language
Pro attitude - the activity will involve mainly 

Duration: 4-6 months or more (beginning the soonest) for all 2018

Benefits
200 € per month.

Företag:
Bumi Cafe
Arbetsbeskrivning:

Bumi Café was founded in December 2015 and is known for herb-rich East-Asian cuisine in the heart of Punavuori, Helsinki. Currently Bumi has 2 business premises: the Café at Pursimiehenkatu 21 and the Takeaway in Annankatu 4. We are on our way to expand and develop towards a recognizable brand of Asian food & drink. Our new premise in Kruununhaka will be in operation at the beginning of April 2018. We are looking for enthusiastic teammate to join Bumi team in Helsinki, Finland. Our main working language is English.

About the job:

We are looking for a market research thesis worker in service marketing field. A narrower topic is discussed in the interview. 

Requirements:

- Undergraduate students working on Bachelor’s degree thesis from relevant field e.g. International Sales and Marketing, Business Management, International Business. Preferably in your 3rd year study.

- Interest in service marketing filed

- Good teamwork and communication skills in English

- Finnish-background candidates are preferred

We offer an interesting project to work on, the possibility to be a part of rapidly growing restaurant in service marketing sector and develop your skills towards your own research career. Moreover, you can have chances to work with inspiring young entrepreneurs both locally and internationally. The thesis outcome is utilized. Funds for necessary database and research related activities are covered if needed. Extra rewards are available based on performance.

To apply please send your resume and application letter in English via email no later than 28th February 2018.  The applications are processed as soon as they arrived. Positions are filled and the job can start right after the suitable candidates are matched.

Contact information:

Email address: bumi.punavuori@gmail.com

Phone number:  +358451361883 (from 17-21)

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Reception internship

Our collaborator is a high quality Hotel Resort in Lanzarote, in the Canary Island, Spain. It has been awarded by Trip advisor and it is known as one of the best hotels in Lanzarote. They are customer oriented, therefore customer care and relations are really important for them. Their staff is fun and diligent, making the stay of the customers the best possible.

Tasks: 
- Check In / Check Out
- Receiving clients and all tasks related to it.
- Support and customer information at the reception.
- Perform procedures related to the occupation and sales rooms
- Custodian valuables and money deposited, safe hiring
- Billing and cashing, as well as foreign exchange
- Receive, process and direct customer complaints to appropriate services
- Deposit towels
- Provide information to customers about the island
- Answering reception’s phone

Requirements:
- English or Spanish intermediate required
- Minimum 3 months stay
- Liability and health insurance

Internship hours:
40 hrs / week

Conditions:
- 300€ per month
- Accommodation + meals provided

 

Bar internship

Our collaborator is a high quality Hotel Resort in Lanzarote, in the Canary Island, Spain. It has been awarded by Trip advisor and it is known as one of the best hotels in Lanzarote. They are customer oriented, therefore customer care and relations are really important for them. Their staff is fun and diligent, making the stay of the customers the best possible.

- Serving customers
- Serving breakfast, lunch and dinner
- Preparing drinks
- Bar service (the hotel offers an all-inclusive service) so also responsible for the beverage service, both day and night during the hotel opening hours.
- English or Spanish required

Requirements:
- Minimum 3 months stay
- Liability and health insurance

Internship hours:
40 hrs / week

Conditions:
- 300€ per month
- Accommodation + meals provided

 

Animation internship

Our collaborator is a high quality Hotel Resort in Lanzarote, in the Canary Island, Spain. It has been awarded by Trip advisor and it is known as one of the best hotels in Lanzarote. They are customer oriented, therefore customer care and relations are really important for them. Their staff is fun and diligent, making the stay of the customers the best possible.
 

Tasks:
- Dealing with customers
- Supporting the entertainment team in the hotel's leisure activities
- Mini club and maxi club
- Sport activities, archery, mats in pools.
- Recreational activities (Dancing shows, games ..)
- Other tasks related to.

Requirements:
- Minimum 3 months stay
- Liability and health insurance

Internship hours:
40 hrs / week

Conditions:
- 300€ per month
- Accommodation + meals provided

 

 

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is Hotel chain offering to their clients a wide variety of rooms in the best destinations in Spain! They are specializing on the management of holiday resort offering the best conditions to their clients so they can enjoy to the fullest their vacations! They are currently having several hotels of 3 and 4 stars in Spain.

So are you looking for a Hospitality internship? This internship can help you develop your Hospitality experience by learning the ropes from more experienced professionals. At the end of your internship, you’ll have relevant experience to help you decide if a career in Hospitality is the right choice for you.

Main tasks

Prepare  the  dining room

To prepare tables before the opening of the restaurant and check the cleanliness of them.

To prepare relatively simple dishes (appetizers, salads, pizzas, pancakes, some desserts, ice cream...) and drinks.

- Welcome

To take care of supplies (food or culinary) and help in the kitchen.

To accompany the guests to their table and ensure that they consistently lack nothing

To advise them to choose their menu and takes their order

To bring the bill and proceed with payment

-Bar/Terrace

To prepare and serve beverages, prepare different cocktails

To advise the guests in their choice of beverage and explore new recipes.

To collect the glasses and keep the area neat and tidy

To prepare the room, clean and maintain clean: preparation of tables, dishwashing, stocking refrigerators, coffee makers, machine washing glasses.

 

Requirements
- Fluent English. 
- Spanish/Dutch/French/Russian is a plus
- Relevant study fields (Hospitality, Tourism, Marketing or Languages)
- Minimum 3 months 

Internship hours:
40h / week

Benefits:
400€/monthly (payment in two parts) + share accommodation + meals + airport transfer

Location:
Mallorca and Ibiza

Jobbtitel:
Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

We a young and modern hotel chain, born in 2001. We have the most complete selection of central and boutique hotels in Spain. With state-of- the-art technology and located in emblematic buildings of the main Spanish cities, we offer 33 design hotels in the centre of Madrid, Barcelona, Seville, Valencia or Bilbao. They are unique accommodations specially designed to guarantee the maximum comfort. The internship is located in Madrid.

POSITION: REVENUE ASSISTANT

Tasks and responsibilities:

- Rates decision making according with sales channel and occupancy.

- Upload these fees in the different travel agents websites.

- Make new contracts with websites, profile and hotel positioning in social networks review, special prices and promotions, and other strategic actions within Revenue Management.

- Monitoring the presence of their website in travel agents websites such as trivago, tripadvisor and booking.

- Update existing information in google, google maps and google earth.

- Competence and positioning analysis.

 

Requirements:

- Studies: Tourism is a plus. Revenue master is a plus.

- Revenues knowledge.

- Languages: English high level. 

Conditions:

- Salary: 600 €

- Hours/week. Full time.

- Timetable. 9:00 - 18:00 (30 min for lunch). Schedule summer from 8:00 to 15:00

- Minimum duration. 6 months.

Företag:
Studentwork Group
Arbetsbeskrivning:

Semantix on Pohjoismaiden johtava kielipalveluyritys. Semantix tarjoaa sekä käännös- ja tulkkauspalveluja. Semantixilla on yli 7 500 kääntäjän, tulkin ja kielikonsultin verkosto, ja se tarjoaa kielipalveluja kaikilla maailman kielillä.

Etsimme asiakkaallemme Semantixille osa-aikaista teknistä dokumentoijaa koostamaan asiakkaittensa asennus-, käyttö- ja huolto-ohjeita. Työtä tehdään hyvien kulkuyhteyksien päässä Helsingin kantakaupungissa.

Teknisenä dokumentoijana työtehtäviisi kuuluu ohjeiden koostaminen käyttämällä erilaisia työkaluja, kuten XML DocBook ja Adobe FrameMaker. Aiempi työkokemus näistä aihepiireistä ei ole välttämätöntä, kunhan olet kiinnostunut tekniikan ja teknologian alasta ja olet oppimishaluinen. Sen sijaan työtehtävässä sinulta toivotaan järjestelmällisyyttä ja kykyä työskennellä itsenäisesti. Nopea oppimiskyky erityisesti koskien ohjelmistoja takaa sinulle hyvät edellytykset tehtävän menestyksekkääseen hoitamiseen. Eduksesi katsotaan CAD-kuvien tulkintaymmärrys sekä rakennedokumentaation tuntemus.

Odotamme sinulta: 
• soveltuvaa koulutusta, esim. tekninen koulutus
• suomen kielen lisäksi vähintään tyydyttävää englannin kielen taitoa, muu kielitaito katsotaan eduksi
• kykyä omaksua erilaisia ohjelmistoja

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen tehtävän mukavassa toimintaympäristössä, jossa saat mahdollisuuden työskennellä sekä kehittyä alan johtavien asiantuntijoiden kanssa. 

Tehtävä on osa-aikainen (15 – 37,5 h/vko) ja kahdeksan kuukauden määräaikaisuus vuokratyösuhteena Studentworkin kautta. Työtunnit vaihtelevat viikoittain loppuasiakkaan toimitusprojektien mukaisesti, ja niitä on mahdollisuus sovittaa joustavasti muiden menojen kanssa yhteen. Taitonsa näyttävällä työntekijällä voi olla mahdollisuus myös pidempiaikaiseen työsuhteeseen. Tehtävän aloitus on heti sopivan henkilön löydyttyä. Jos siis tunnistat itsesi tehtävän vaatimuksista, lähetä hakemuksesi mahdollisimman pian ja viimeistään 5.2.2018. Aloitamme hakemusten käsittelyn jo hakuaikana. Lisätietoja tehtävästä antaa Consultant Manager Katriina Karlsson p. +358 (0) 50 383 9295.

 

Meidän tarinamme
Studentworkin tarina sai alkunsa pienessä helsinkiläisessä opiskelija-asunnossa, kun kaksi kauppatieteiden opiskelijaa, Lucas ja Tomas, päättivät vuonna 2004 perustaa oman yrityksen. Tänä päivänä Studentwork on yksi Pohjoismaiden suurimmista nuoriin osaajiin erikoistuneista rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyrityksistä. 
Studentwork auttaa nuoria osaajia työllistymään ja yrityksiä löytämään parhaat ja tarpeeseen sopivimmat työntekijät. Henkilöstövuokrauspalvelun kautta asiakasyritys saa työntekijän pysyvästi, osa-aikaisesti, sesonkiin tai sijaisuuteen. Rekrytointipalvelun kautta yritykset puolestaan rekrytoivat nuoria osaajia pidempiin työsuhteisiin. Studentworkin tärkein tehtävä on auttaa asiakkaitaan ja nuoria osaajia löytämään toisensa

Företag:
Tallink Silja Oy
Arbetsbeskrivning:

Töitä näkyvissä Siljan iloisessa ja reippaassa miehistössä!

Miltä kuulostaa auringossa kimmeltävä meri, inspiroivat työpäivät ja vaihtuvat maisemat, kansainvälinen huippuporukka, uudet mielenkiintoiset haasteet ja mahdollinen lähtölaukaus uudelle uralle? Tee check-in elämäsi kesään ja ole mukana rakentamassa aurinkoisia ja ikimuistoisia risteilyelämyksiä.

Silja Linen laivat kuljettavat risteilymatkustajia Tukholmaan sekä Helsingistä että Turusta. Onnistunut risteily vaatii monenlaista työpanosta. Haemme nyt työntekijöitä Silja Serenadelle ja Baltic Princessille seuraaviin tehtäviin: ravintoloihin, keittiöön, myymälöihin, leikkihuoneelle ja hotelliosastolle.

Mitä odotamme?

Olethan palveluhenkinen, kielitaitoinen (ainakin suomi ja englanti - muu kielitaito lasketaan meritöissä eduksi), positiivinen, joustava ja reipas tiimityöntekijä. Aikaisempi työkokemus vastaavista tehtävistä on eduksi, kuten myös hakemaasi tehtävään liittyvä tutkinto tai koulutus.

Edellä mainittujen tehtävien lisäksi haemme kesätyöntekijöitä laivojemme kansi- ja koneosastoille. Näihin tehtäviin vaaditaan tarvittavat pätevyyskirjat ja koulutus.

Tarjoamme

Mielenkiintoisen työympäristön, haastavan ja vaihtelevan työn, jossa yksikään päivä ei ole samanlainen sekä hyvät mahdollisuudet uran luomiselle suuressa organisaatiossa.

Tarjolla olevien kesätyöjaksojen pituus vaihtelee ja työtä löytyy keikkaluontoisesti jo ennen kesää sekä kesän jälkeen. Etsimme myös laivojemme sijaispankkiin kesän ajaksi keikkatyöntekijöitä. Kesän aikana työssään hyvin menestyneille voimme tarjota töitä myös jatkossa.

Kesätyöntekijöitä rekrytoidaan aina huhtikuun loppuun asti. Olemme kevään aikana yhteydessä niihin hakijoihin, jotka kutsutaan haastatteluun. Kaikkiin hakijoihin ollaan joka tapauksessa yhteydessä viimeistään hakuajan päätyttyä.

Käy katsomassa aiempien kesätyöntekijöidemme mietteitä työstään youtube-kanavallamme.

Hae kesätöitä oheisella hakulomakkeella viimeistään 30.4.2017. Huomiothan, että emme käsittele sähköpostitse lähetettyjä hakemuksia.

Företag:
Studentwork Group
Arbetsbeskrivning:

Saint-Gobain on maailman markkinajohtaja asuin- ja teollisuusrakentamisen alalla. Me suunnittelemme, valmistamme ja toimitamme suorituskykyisiä rakennusmateriaaleja sekä kehitämme innovatiivisia ratkaisuja kasvun, energiatehokkuuden ja ympäristönsuojelun haasteisiin. Me tarjoamme monipuolisia ura- ja kehittymismahdollisuuksia – tule mukaan rakentamaan yhdessä tulevaisuutta!

Me Studentworkillä etsimme Saint-Gobainille asiakaspalveluassistentteja kokopäiväiseen työsuhteeseen, Pitäjänmäelle. Asiakaspalveluassistentin roolissa palvelet asiakkaita puhelimitse sekä sähköpostilla. Hoidat tilausten käsittelyä ja autat muissa toimistotöissä tarpeen mukaan. Kokemuksen mukaan on mahdollista päästä toimimaan myös viennin ja laskutuksen tehtävissä.

Odotamme kaikilta asiakaspalvelijoilta oma-aloitteisuutta, sekä positiivista myyntihenkeä. Tehtävässä tarvitset myös hyviä kommunikaatiotaitoja, sekä tiimityöskentelytaitoja. Mikäli haluat keskittyä vientiin, niin tehtävä edellyttää kykyä työskennellä englannin kielellä.

Asiakaspalveluassistenttina pääset osaksi huippu tiimiä, ja saat tehtävään kattavan perehdytyksen. Yrityksessä kiinnitetään huomiota työntekijöiden viihtyvyyteen ja hyvistä tyypeistä halutaan pitää kiinni.

Tunnistatko itsesi:
- Omaat positiivisen asiakaspalveluasenteen ja hyvät kommunikaatiotaidot
- Olet oma-aloitteinen ja tartut ripeästi uusiin haasteisiin
- Sinulla on hyvät tietotekniikan perustaidot

Arvostamme:
- SAP ja CRM kokemusta
- Rakennusalan tuntemusta 

Työsuhde solmitaan aluksi määräaikaisena Studentworkin kautta ja aloitus tehtävässä on joustavasti maaliskuusta alkaen. Työ on mahdollista aloittaa myös osa-aikaisena koulun ohella. Työsuhde kestää elokuun loppuun, mutta toivomme että pystyisit työskentelemään syyskuun loppuun asti. 

Mikäli koet olevasi etsimämme asiakaspalveluassistentti, niin lähetäthän CV:si ja hakemuksesi alla olevan linkin kautta. Lisätietoja tehtävästä antaa Consultant Manager Wilma Vilen puh. 040 940 2670, wilma.vilen@studentwork.com.
 

Meidän tarinamme

Studentworkin tarina sai alkunsa pienessä helsinkiläisessä opiskelija-asunnossa, kun kaksi kauppatieteiden opiskelijaa, Lucas ja Tomas, päättivät vuonna 2004 perustaa oman yrityksen. Tänä päivänä Studentwork on yksi Pohjoismaiden suurimmista nuoriin osaajiin erikoistuneista rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyrityksistä. 
Studentwork auttaa nuoria osaajia työllistymään ja yrityksiä löytämään parhaat ja tarpeeseen sopivimmat työntekijät. Henkilöstövuokrauspalvelun kautta asiakasyritys saa työntekijän pysyvästi, osa-aikaisesti, sesonkiin tai sijaisuuteen. Rekrytointipalvelun kautta yritykset puolestaan rekrytoivat nuoria osaajia pidempiin työsuhteisiin. Studentworkin tärkein tehtävä on auttaa asiakkaitaan ja nuoria osaajia löytämään toisensa. 

Sidor

Prenumerera på Turism