Skip to content Skip to navigation

Praktik

Företag:
Admicom Oyj
Arbetsbeskrivning:

Finance & Accounting services Trainee: Assistera i kundtjänsten av den ekonomiska förvaltningen

Admicom är en finsk Saas-framgångshistoria:  Tietoviikkos TIVI-företag 2018 och Helsingfors First Norths mest framgångsrika listade företag 2018. Bolaget är en pionjär vad gäller utvecklingen av affärssystem för små och medelstora företag på bygg-, VVS- och industrins branscher. Bolaget har växt nästan +40% varje år under de senaste sju åren och har nu ungefär 130 anställda.

Admicom har väckt stort internationellt intresse och den har ofta jämförts med den svenska Saas-framgångshistorien Fortnox. Nu håller Admicom på att granska internationaliseringen och ska nu grunda en ny organisation för det. Bolaget erbjuder nu praktikplatser speciellt för svenskspråkiga framtida experter i teamen i Vanda/Jyväskylä. 

Det är fråga om en betald 6–12 månaders praktik (deltid eller heltid) på kontoret i Vanda och målet är att fortsätta från praktiken till en fast anställning i Finland eller i Norden. Vad vi förväntar oss av våra praktikanter är: 

-    Inledande utbildning eller studier, t.ex. företagsekonomi, tradenom.

-    Vilja att utveckla sig till proffs på affärssystem och ekonomisk automation.

-    Förmåga att tillgodogöra informationssystem och uppfatta processer.

-    Intresse för att betjäna små och medelstora företag i Finland och i andra nordiska länder.

Vi erbjuder en unik chans att vara med och bli en viktig del i internationaliseringshistorien av den finska Saas-framgångaren. Praktiken börjar i september eller flexibelt under 2019. Ansökan med CV och löneanspråk ska skickas till adressen rekrytoinnit@admicom.fi.

Kontakta oss på adressen rekrytoinnit@admicom.fi om du vill ha ytterligare information om praktiken.

Jobbtitel:
Företag:
Admicom Oyj
Arbetsbeskrivning:

B2B Sales Trainee: Assistera i B2B lösningsförsäljningens uppgifter

Admicom är en finsk Saas-framgångshistoria:  Tietoviikkos TIVI-företag 2018 och Helsingfors First Norths mest framgångsrika listade företag 2018. Bolaget är en pionjär vad gäller utvecklingen av affärssystem för små och medelstora företag på bygg-, VVS- och industrins branscher. Bolaget har växt nästan +40% varje år under de senaste sju åren och har nu ungefär 130 anställda.

Admicom har väckt stort internationellt intresse och den har ofta jämförts med den svenska Saas-framgångshistorien Fortnox. Nu håller Admicom på att granska internationaliseringen och ska nu grunda en ny organisation för det. Bolaget erbjuder nu praktikplatser speciellt för svenskspråkiga framtida experter i teamen i Vanda/Jyväskylä. 

Det är fråga om en betald 6–12 månaders praktik (deltid eller heltid) på kontoret i Vanda och målet är att fortsätta från praktiken till en fast anställning i Finland eller i Norden. Vad vi förväntar oss av våra praktikanter är: 

-    Inledande utbildning eller studier, t.ex. företagsekonomi, tradenom.

-    Vilja att utveckla sig till proffs på affärssystem och ekonomisk automation.

-    Förmåga att tillgodogöra informationssystem och uppfatta processer.

-    Intresse för att betjäna små och medelstora företag i Finland och i andra nordiska länder.

Vi erbjuder en unik chans att vara med och bli en viktig del i internationaliseringshistorien av den finska Saas-framgångaren. Praktiken börjar i september eller flexibelt under 2019. Ansökan med CV och löneanspråk ska skickas till adressen rekrytoinnit@admicom.fi.

Kontakta oss på adressen rekrytoinnit@admicom.fi om du vill ha ytterligare information om praktiken.

Företag:
Admicom Oyj
Arbetsbeskrivning:

ERP-consulting Trainee: Deltagning i programmens driftsättningsprojekt

Admicom är en finsk Saas-framgångshistoria:  Tietoviikkos TIVI-företag 2018 och Helsingfors First Norths mest framgångsrika listade företag 2018. Bolaget är en pionjär vad gäller utvecklingen av affärssystem för små och medelstora företag på bygg-, VVS- och industrins branscher. Bolaget har växt nästan +40% varje år under de senaste sju åren och har nu ungefär 130 anställda.

Admicom har väckt stort internationellt intresse och den har ofta jämförts med den svenska Saas-framgångshistorien Fortnox. Nu håller Admicom på att granska internationaliseringen och ska nu grunda en ny organisation för det. Bolaget erbjuder nu praktikplatser speciellt för svenskspråkiga framtida experter i teamen i Vanda/Jyväskylä. 

Det är fråga om en betald 6–12 månaders praktik (deltid eller heltid) på kontoret i Vanda och målet är att fortsätta från praktiken till en fast anställning i Finland eller i Norden. Vad vi förväntar oss av våra praktikanter är: 

-    Inledande utbildning eller studier, t.ex. företagsekonomi, tradenom.

-    Vilja att utveckla sig till proffs på affärssystem och ekonomisk automation.

-    Förmåga att tillgodogöra informationssystem och uppfatta processer.

-    Intresse för att betjäna små och medelstora företag i Finland och i andra nordiska länder.

Vi erbjuder en unik chans att vara med och bli en viktig del i internationaliseringshistorien av den finska Saas-framgångaren. Praktiken börjar i september eller flexibelt under 2019. Ansökan med CV och löneanspråk ska skickas till adressen rekrytoinnit@admicom.fi.

Kontakta oss på adressen rekrytoinnit@admicom.fi om du vill ha ytterligare information om praktiken.

Företag:
The Digital Academy Internship
Arbetsbeskrivning:

Do you have an international and digital mindset? Are you a Swedish, Finnish, Danish or German native speaker who wants to kick start a Digital Marketing career? If that is a "YES", read on!

What is the Digital Academy?

The Digital Academy Internship is a collaborative internship program spearheaded by some of Denmark's finest tech companies: Lead Supply (Matchbanker, Fair-laan, etc.), BoligPortal (BostadsPortal & SoWohnt) and North Media Online, all of which are located in the IT hub of Aarhus, Denmark. The program offers position-specific hands-on execution with a combination of learning modules within key digital disciplines such as digital strategy & transformation, digital marketing toolbox, BI, UX & product development, personal productivity and much more…

Facts

You'll be assigned an internship in one of the companies matching your motivation and profile and take part in the Digital Academy along with other international interns.

  • Lead Supply is looking for Swedish, Finnish, Danish and German speakers.
  • BoligPortal is looking for Swedish speakers, and a Dane with passion for Paid marketing.

The internship will launch in the autumn semester, preferably August 12th or the September 2nd (but we're flexible) and ends on December 13th (again, we're flexible). You’ll be given a mix of theoretical and practical training and make use of it in practices.You’ll be assigned a supervisor and have individual development/coaching sessions to ensure your development throughout the program and hopefully beyond in life.

Learnings and tasks

Being a part of the Digital Marketing team in either Lead Supply or BoligPortal (BostadsPortal& SoWohnt), you will get hands-on experience with some of the key digital marketing disciplines such as;

  • Paid adverts, SEO & linkbuilding, content marketing & copywriting, marketing automation, SoMe etc.
  • Specific digital marketing tools such as Google Analytics, Ahrefs, WordPress and much more…

What the Digital Academy Internship Program offer

  • Learning modules, individual development sessions and social events across the companies.
  • Being part of a professional, fun and innovative environment.
  • Getting to know danish culture and working environment.
  • We work hard, but we play just as hard – expect awesome office parties and social gatherings with serious amounts of fun.
  • The internship is paid if you come from an university from abroad and we offer lunch, learning and a lot of social events.
    • You could look into different scholarships e.g. the Erasmus+ scholarship through your university.

The Digital Academy Internship Cadet

We’re looking for digital talents who want to develop themselves and our business’. We’re looking for cadets who;

  • are looking for an internship in the autumn semester of 2019, lasting for 4 months.
  • want to be better than their peers and pursue a digital career.
  • strive in a fast-paced and international environment.
  • have a go-getter attitude, and are not scared of trying out new things.

Info & Application

  • Application deadline: Now! We're having interviews on an ongoing basis.
  • Internship start: August 12th or September 02nd, but we're flexible.
  • Check out the life as a Digital Academy Cadet on our Instagram (the_digital_academy_internship), and find more information on our website digitalacademy.dk

Contact

For further information please reach out to the Digital Academy Team at: Info@digitalacademy.dk.

Meet some of the former interns in this video: Digital Academy Interns - Spring 2019

Företag:
Nissan Nordic Europe Oy
Arbetsbeskrivning:

Nissan Nordic Europe is an import and marketing company operating for Nissan in Finland, Sweden, Norway, Denmark, Estonia, Latvia and Lithuania. The company employs around 175 professionals and the Headquarters is in Espoo, Finland.

Nissan Nordic Europe Oy is searching for energetic and committed candidates with the ability and drive to deliver first class performance and service for the entire Nordic and Baltic region. Nissan offers you a unique opportunity to be a part of an organization in an exciting and international working environment, with worldwide career opportunities. Join Us!

We are now looking for an analytical person to join our team as:

STRATEGY & BUSINESS PLANNING TRAINEE

This position is for a 6-month period and preferably to be completed as an internship to support studies. A small trainee compensation will be provided. The position is ideal for an undergraduate student.

Tasks and responsibilities:

In this position you support the Strategy & Business Planning Manager in administrative tasks related to Strategy & Business Planning work in Nissan Nordic Europe. Your tasks and responsibilities include e.g.

  • Support both in annual business and mid-term planning cycle; market data gathering, organizing meetings, compiling presentation decks
  • Support in annual functional objectives tracking cross-functionally, preliminary analysis & reporting
  • Support in business intelligence: Develop and maintain the company’s business intelligence tool to monitore performance
  • Support in governance: organizing regular business meetings with the different stakeholders e.g. country manager meetings, quarterly business review meetings
  • Support in projects: support in coordination of S&BP owned projects, but also status updates & preliminary analysis of cross-functional projects

We are looking for:

You are currently a student and have completed a minimum of two years of studies in Management, or another relevant Business subject. You possess a motivated, enthusiastic, and supportive mindset and you are able to take responsibility, as well as to work independently with different business departments. Additionally, your way of working is organized and structured, and you are comfortable with numbers and project management. Preferably you already have some experience in supportive tasks within an international business environment. You are an efficient user of Microsoft Office, especially Excel and PowerPoint. Fluent communication skills in English are mandatory, while Nordic language skills are seen as an advantage for this position.

What we offer:                                                 

  • Interesting traineeship and the chance to get an insight to automotive industry
  • A true international and diverse working environment with nationalities from all over the globe
  • Modern office facilities with beautiful sea view over Keilalahti
  • Free gym and indoor parking facilities

The anticipated start date is 19th of August 2019, but is still negotiable. Please apply through our Global Career Site, Jobs@Nissan Upload your resume, including covering letter, to our Job portal in English latest on Wednesday 26th of June 2019.

For more details please contact RBU Strategy & Business Planning Manager Andras Salamon +358 (0) 10 77 05 159 on 24th of June between 14:00-15:00.

Nissan has one of the most comprehensive European presences of any overseas manufacturer, employing over 17,000 people across locally-based design, research & development, manufacturing, logistics, and sales & marketing operations. Nissan’s product line includes award-winning crossovers, commercial vehicles, and the Nissan LEAF, the world’s most popular electric vehicle. The company’s vision aims for zero emission and zero fatality future mobility. Nissan aspires to become the most desirable Asian brand in Europe.

 

Företag:
Isolta Oy
Arbetsbeskrivning:

Tule mukaan tarinaan, joka muuttaa pienyrittäjien taloushallinnon!

Etsimme henkilöä palkalliseen, 3-6 kuukauden harjoittelujaksoon Isoltan asiakaspalveluun ja taloushallintoon.

Isolta tarjoaa Suomen (ja pian useiden muiden maiden) suosituimman laskutusohjelman mikroyrittäjille. Kasvamme vauhdilla ja siksi kaipaamme lisävoimia kompaktiin asiakaspalvelutiimiimme. Jos olet kiinnostunut:

  • Asiakaslähtöisestä toimintatavasta
  • Haastamaan markkinoiden olemassa olevat toimintamallit
  • Auttamaan yrittäjiä

Lue lisää ja lähetä meille hakemus!

Kuvaus työharjoittelun tehtävistä

Toimit työharjoittelun aikana asiakaspalvelu- ja taloushallintotiimissä. 

Työtehtäviä:

  • asiakaspalvelu ja käyttötuki puhelimitse, sähköpostilla ja chatissa
  • taloushallinnon tehtäviä (laskutus, reskontra)
  • asiakaspalautteen ja yhteydenottojen dokumentointi
  • tukiartikkelien kirjoittaminen

Etsimme sinua, joka:

  • ajattelee asiakaslähtöisesti ja on mintti asiakaspalvelija
  • haluaa oppia uutta
  • omaa ongelmanratkaisukykyä - tartut rohkeasti asioihin etkä pelkää pyytää apua
  • työskentelee mielellään tiiviissä tiimissä, mutta suoriutuu tehtävistä myös itsenäisesti
  • pystyy kommunikoimaan sujuvasti englanniksi ja suomeksi

Sinulla on tehtävässä hyötyä, mutta ei pakollista:

  • kokemusta asiakaspalvelutyöstä
  • kokemusta kevyestä taloushallinnosta, esim. Toiminimen- tai yhdistystoiminnan kautta
  • kokemusta yrittäjyydestä tai start-up:issa työskentelystä
  • ruotsin tai viron kielen taitoa sekä kirjallisesti että suullisesti

Me tarjoamme:

  • mahdollisuuden soveltaa osaamistasi jo heti ensimmäisestä päivästä lähtien
  • mahtavan 17 -henkilön tiimin ja työpaikan aivan Helsingin keskustassa
  • henkilökohtaisen tukihenkilön ja sparraajan koko harjoittelujaksolle
  • kannustavan ympäristön uuden oppimiseen ja monipuoliset kehitysmahdollisuudet
  • mahdollisuuden jatkaa meillä töissä harjoittelujakson jälkeen

Emme luonnollisesti odota, että osaisit kaikkea heti - päinvastoin: Halu oppia on meille kokemusta tärkeämpi. Älä siis epäröi laittaa meille hakemusta, jos yrityksemme ja alamme vaikuttaa sinulle mielenkiintoiselta.

Palkkaus ja työharjoittelun kesto:

Harjoittelujakso on palkallinen ja harjoittelun pituus on 3-6 kuukautta sopimuksen mukaan, aloitus kuitenkin mahdollisimman pian. Täytämme paikan heti sopivan henkilön löydyttyä. Harjoittelijatason kiinteä kuukausipalkka.

Näin haet paikkaa:

Lähetä meille vapaamuotoinen hakemus ja CV:si sähköpostitse osoitteeseen antero.lappalainen@isolta.fi.

Lisätietoja tehtävästä antaa: Antero Lappalainen antero.lappalainen@isolta.fi
Jos sinulla on kysymyksiä / haluat lisätietoa puhelimitse, laita Anterolle viestiä sähköpostilla niin sovitaan jutteluaika.

Voit tutustua meihin lisää osoitteessa www.isolta.fi 

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is a high quality Hotel Resort in Lanzarote, in the Canary Island, Spain. It has been awarded by Trip advisor and it is known as one of the best hotels in Lanzarote. They are customer oriented, therefore customer care and relations are really important for them. Their staff is fun and diligent, making the stay of the customers the best possible.

Positions

BAR AND RESTAURANT
- Serving customers (breakfast, lunch and dinner)
- Preparing drinks and the dining room
- Bar service (the hotel offers an all-inclusive service) so also responsible for the beverage service, both day and night during the hotel opening hours.
- To prepare tables before the opening of the restaurant and check the cleanliness of them.
- To accompany the guests to their table and ensure that they consistently lack nothing
- To prepare and serve beverages
- To collect the glasses and keep the area neat and tidy
- To prepare the room, clean and maintain clean: preparation of tables, dishwashing, stocking refrigerators, coffee makers, machine washing glasses

Requirements:
- Minimum 3 months stay
- Liability and health insurance

Internship hours:
40 hrs / week (split internship schedule)

Conditions:
- 300€ per month
- Accommodation + meals provided

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Company Description: 

An international language center for children, situated in Barcelona, is now looking for a person with a good level of English to help the staff to take care of our little friends. Several languages are spoken in the center. The children are mostly babies from 0 to 6 years old. 

Tasks:

- Taking care of children together with qualified teachers

- Helping teachers in class and in the playground

- Make a difference by helping babies to learn in multicultural environment at an early age!

Requirements:

- Excellent level of English
- Get along with children 
- Enthusiastic about the job
- Studies related to education for children is a plus
Internship hours: 

9am to 5pm, from Monday to Friday

40 hours/week
Benefits: 

300€/month
Length of the internship:

Open positions all year long, minimum period is 2 months (August closed).

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our colleague is an exclusive hostel, based in Barcelona city center. They are customer oriented which is really important for them as well as customer care and guest relations. The Hostel is equipped with a stylish, modern and vintage rooms for all travellers. It's a hostel full of life where style and glamour combine with a fresh, fun and crazy twist!

Tasks:
- Check in and check out.
- Collect payments.
- Social media and visual communication management.
- Keep updated the Social Media platforms (taking pictures and adding to the platform)
- Welcoming guests and giving general information about the city.
- Giving guests all information about Hostel regulations, explaining Hostel facilities to arriving guests
- Promoting and informing the guests about daily/weekly activities.
- Helping to develop hostel events.
- Receiving feedback and complaints
- Administration tasks: booking, reservations, emails, calls, etc.

Requirements:
- English good level.
- Other language is a plus
- Open-minded, social and respectful.
- Minimum of 3 months

Benefits:
- Accommodation.
- Half board (breakfast and dinner)

Företag:
Spain Internship
Arbetsbeskrivning:

Our collaborator is the number one private boat company Barcelona! They are providing hands-on sailing experiences with a professional guide creating a unique and unforgettable experience to their clients.  

Their main goal is to share with them their love for the sea, nature and sailing while watching the city from the sea, relaxing with the music and with a glass of wine, eating something special with natural tasty and listen the voice of the wind!

This position is a great opportunity for you to gain experience in marketing, customer service and public relations. You would be working in a multicultural team and interacting with international clients on a daily basis. 

Your main tasks are going to be: 

- Welcoming the guest when required at the meeting point at the Marina
- Support management in guest bookings, calls, chat
- Support the skipper in the on board procedures
- Support the skipper with the guest needs
- Handle check out in terms of questionnaire, collect guest feedback from the experience (no money or payment process involved)
- Manage follow up in terms of social media, collect on line reviews and marketing campaign

Requirements

Fluent in English 
Knowledge of Spanish is consider as a plus
Maintain professional attitude 

Duration: minimum 4-6 months or more

Remuneration: 200 € per month.

 

Sidor

Prenumerera på Praktik